dianavanessaveraar.reismee.nl

El fin de semana pasado

Het is weer de welbekende maandag. Het weekend is voorbij en een nieuwe werkweek staat voor de deur. Gelukkig heb ik een super leuk weekend gehad en kan ik rustig op me stage nog even nagenieten van alles. Vrijdag heb ik mijn laatste verhaal nog geschreven, maar omdat ik weer van alles heb gedaan en niet elke keer veel tijd wil kwijt zijn aan het bijhouden van me blog heb ik besloten om nu maar gelijk een nieuw verhaal te schrijven.

Vrijdag hadden we een borrel met iedereen van het werk. Er waren 2 grote projecten afgesloten en daarnaast had 1 van de collega´s haar laatste werkdag hier. Hierna zijn we met een groot deel van het team naar de BBC (Bogotá Beer Company) gegaan wat hier 500 meter vandaan zit. Ik heb met wat collega´s gesproken en die waren allemaal super benieuwd naar waarom ik hier was en ook erg uit op het oefenen van hun Engels en hoe wij leven in Nederland. Ik ben rond een uur of 7 naar huis gegaan met de taxi, maar dat doe ik ook nooit meer. Het stond gigantisch vast en ik heb 3 kwartier gedaan over nog geen 8 kilometer en daarnaast was de rit op dit tijdstip nog gigantisch duur ook....

Thuis aangekomen had ik snel een broodje gemaakt omdat ik geen zin had om te koken en iedereen al gegeten had. Daarna hebben we nog met een paar op het dakterras een drankje gedaan en zijn toen nog naar de BBC in onze eigen wijk geweest. Ik was ontzettend moe, omdat ik deze dag voor het eerst de hele werkdag had uitgezeten dus ik ben samen met Maëlys, Burak en Alex op tijd naar huis gegaan met een kleine tussenstop bij Domino´s Pizza.

Op zaterdag ben ik voor het eerst wezen sporten hier in de sportschool die hier om de hoek zit. Het is een redelijk grote sportschool met allerlei extra´s, zoals gratis handdoeken, niet schoonmaken van de sportapparatuur en luxe kleedkamers met douches. Het beviel me goed en ik heb me aan het einde ingeschreven voor 5 maanden. Ze hadden een speciale aanbieding nu en het komt erop neer dat ik nu maar 19 euro p.m. betaal om hier onbeperkt te sporten. Na het sporten ben ik samen met Alex wezen lunchen in een piepklein restaurantje dat naast het hotel zit en wat was het eten daar lekker! Zeker goed om heen te gaan als je net een poos gesport hebt en super honger hebt.

Het was alweer vrij laat toen ik terug in het hotel was, maar ik ben daarna nog met Marina, Maëlys en Burak de stad in geweest bij La Candelaria. We zijn wezen kijken bij de Smaragd winkels en een straatje waar allemaal souvenirtjes te koop waren. Ook zijn we in de bekende wijk van La Candelaria geweest waar je altijd langs komt met de griffittour. Hier zijn we bij een restaurantje wat wezen drinken. Toen het donker begon te worden zijn we naar huis gegaan en heb ik samen met Burak avondeten gekookt voor mij, hem en Alex.

In de middag was ik Jesse tegengekomen met Alex en die vroeg of we interesse hadden in een hike van 3 uur naar de La Chorerra Waterval 2 uur buiten Bogotá op zondag. Aangezien ik hier elke kans aangrijp om de natuur in de gaan en niet in de stad te zijn, hoefde ik hier natuurlijk niet lang over na te denken. De volgende ochtend zouden we om 9 uur vertrekken. Meerdere mensen bleken interesse te hebben in deze hike dus uiteindelijk zijn we met een groep van 8 personen weg geweest de hele zondag.

Ondanks dat ik ontzettende spierpijn had van het sporten, was zondag echt geweldig. We hadden een klein busje besteld via Uber en daarna werd er onderhandelt over de prijs, omdat Uber niet voorziet buiten Bogotá. Uiteindelijk zijn we met een gigantische hoge prijs akkoord gegaan voor Colombiaanse termen, maar onze chauffeur zou ons dan heen en terug brengen en het zou een groter probleem zijn om zelfstandig terug te komen dus we hadden het geld ervoor over. De chauffeur was natuurlijk super blij met de prijs van 250.000 pesos wat omgerekend 70 euro is en voor ons nog geen 10 euro p.p was. Hij kan voor dat geld een weekend weg, maargoed het was het waard. De weg erheen was nog best eng. Overal was het mistig en het pad slingerde heen en weer de berg op van Monseratte. Het hoogste punt wat we gisteren bereikt hadden was rond de 3200 km hoog. De hike zelf was ook aardig pittig, zeker omdat ik én spierpijn had én al twee weken niet gesport had. Maar ik heb nog nooit zo´n mooi stuk natuur gezien. Overal groen, jungle en een prachtige waterval. We wilden de chauffeur niet laten wachten in de auto voor zo´n lange tijd, dus we hadden hem uitgenodigd om met ons mee te komen. Ook aan hem was te zien dat hij moeite had met de hike, maar zijn glimlach was niet meer van zijn gezicht af te slaan door het geld dat hij verdiend had deze dag en de ervaring. Rond 3 uur waren we weer terug van de hike en zijn we wezen lunchen bij het restaurantje dat een kilometer voor de uitgang lag. Na het eten zijn we weer terug gegaan met de bus en heb ik samen met Maëlys, Burak en Alex boodschappen gedaan bij de grote Exitó, omdat Burak, die uit Turkije komt, had voorgesteld om echte Turkse Pizza´s te maken.

Ook dit was een succes. Ik heb met open ogen staan kijken hoe hij kan koken zeg. Het was me de dag daarvoor al opgevallen dat hij goed kan koken, maar dit sloeg alles. De Turkse Pizza´s waren heerlijk en met heel veel zorg bereidt. Na dit hele weekend was ik zo moe dat ik gelijk na het eten naar me bed ben gegaan rond 10 uur en vanmorgen om 6 uur pas weer wakker werd om me weer klaar te maken voor deze werkdag.

Dit was het weer! Ik wens iedereen een fijne week toe. Adíossssssss

Pidy

Me gustan mucho tus blogs. Qué aventuras!

Oma en Opa Veraar

Wat fijn dat je daar zoveel beleefd, en je het zo naar je zin hebt. Je leert zo ook het land, en het eten goed kennen. Je hebt zo te horen al echt veel vrienden gemaakt.
We zijn hier heel blij met je blog. Groetjes, en pas op jezelf!!! Oma en Opa.

Hj smid

Geniet en je leert echt veel .succes