dianavanessaveraar.reismee.nl

Cartagena

Hallo iedereen! Ben ik weer na een poosje om te vertellen over mijn 4-daagse trip naar Cartagena met mijn huisgenootjes.

Op Zaterdag 21 April zijn we in de ochtend in het vliegtuig gestapt (Maëlys, Ana, Alex en ik) naar Cartagena. Daar aangekomen rond half 10, kregen we gelijk een klap warmte in ons gezicht zodra we uit het vliegtuig stapte. We zijn gelijk met een Uber naar ons hostel gegaan en zoals veel mensen zeggen over Cartagena het heeft echt een skyline zoals in Miami. Voor mij is het alleen herkenning vanuit films en series, maar Maëlys is er vaker geweest en gaf dat ook gelijk aan.

Het hostel Tree House, was kleinschalig en lag redelijk centraal. We hadden met ze alle een dorm geboekt en hebben ons gelijk omgekleed naar luchtige kleding om de warmte aan te kunnen en zijn door de stad gaan lopen opzoek naar een plek om te lunchen. De kust staat bekend om natuurlijk vis en ceviche is hier dan ook weer vollop verkrijgbaar. De meeste van ons waren in voor een lekkere vislunch dus gingen we opzoek naar de lokale cevicheria. Daar aangekomen was het helaas nog dicht, maar we zagen een hele leuke bar aan de overkant en zijn daar eerst een drankje gaan doen. De sfeer was echt geweldig. Daarna terug naar de cevicheria, bleek alles al vol te zitten 2 min voor officiele openingstijd! Betekende natuurlijk wel dat ze daar ontzettend goede vis serveerden. Met 30 minuten konden we terugkomen o.b.v. een reservering en uiteindelijk hadden we dan na 30 minuten een plekje bemachtigd op het terras. Ik en Maëlys hadden een Peruaanse ceviche besteld en Ana en Alex allebei een potje met viscombinaties.

Daarna zijn we verder gelopen door de stad en hebben we nog een ijsje gehaald en daarna naar de ontmoetingsplek gegaan waar een wandeltour door de stad zou beginnen. Javi, een andere huisgenoot, was inmiddels ook aangekomen in Cartagena en liep ons tegemoet toen we naar de verzamelingsplek liepen. Na 5 minuten waren we al klaar met de tour, omdat de man die de tour deed super kinderachtig zijn tour aan het doen was. Totaal oninteressant en we zijn weggelopen. Daarna zijn we terug naar ons hostel gegaan en heb ik nog wat geslapen en daarna omgekleed om te gaan uiteten en te gaan stappen.

We hadden in de middag een tapasrestaurant gezien en ook op TripAdviser werd dit aangeraden. De plek zag er nogal luxe uit, maar de prijzen waren laag. Helaas viel het ontzettend tegen en zijn we met een knorrende maag weer vertrokken omdat de hapjes maar klein waren en er te weinig keuze was. Daarnaast hadden ze geen echte keuken, alles werd achter de bar klaargemaakt en wat warm was werd in een minimagnetron gestopt of opgewarm met een blow torch. Hierna zijn we de straat opgegaan om eten te kopen en drank.

Ik had vanaf het hostel kaartjes meegenomen voor een gratis toegang tot een club. Ik wist niet wat het was maar je kreeg gratis entree en een biertje. We zijn daar naartoe gegaan en het was best chill. Een rooftop bar met mooi uitzicht over het plein binnen de stadspoorten. Aangezien er nog niet veel mensen waren, zijn we daarna op zoek gegaan naar iets anders. Helaas was er niet veel en zijn we naar Carulla gegaan om drank te kopen. Hierna zijn we met uitzicht op de zee en de haven wat gaan drinken. Hierna zijn we terug gegaan naar dezelfde bar. Helaas was er uiteindelijk niet heel veel te doen en een echte party was er ook niet, dus zijn we terug naar ons hostel gegaan.

De volgende dag zijn we doorgereisd naar Isla de Rosario. 1 van de mooiste plekken op aarde tot nu toe. We zijn per taxi naar Isla Grande gegaan om daar met een boot door te reizen naar het eiland. Isla grande was vol met parelwit zand en een super mooie azuurblauwe zee. Paradijsje op aarde. Het eiland was nog mooier en ons hostel daar was super. We zijn wezen snorkelen, zonsondergang bekeken en de meeste stranden bekeken die hier waren. Sommige leken wel op de Malediven.

De volgende dag zijn we per boot terug gegaan naar Cartagena om vanaf daar door te reizen naar het huis van mijn collega Juan. Hij had ons zijn huis aangeboden op Bomba la Tierra een ander eiland tegenover Cartagena.  De boot die we hadden vanaf Rosario ging alleen niet rechtstreeks naar Cartagena. Het maakte een stop op een ander eiland voor 40 min. Uiteindelijk ben ik toch blij dat we er gestopt zijn, omdat we er versgevangen krab hebben gegeten en huisgemaakte ceviche wat echt fantistisch was. Nog nooit zulke verse vis gehad. De bootreis verder was er ook eentje om nooit te vergeten, haha. Een achtbaan is er niks bij. Hier krijg je nog meer een adrenaline kick van dan dat.

Het was nogal een gedoe om daarna van Cartagena naar Boma la Tierra te komen. Me collega had gezegd dat we een boot konden nemen voor 40.000 direct naar zijn huis. Omdat we niet veel tijd hadden hebben we dat gedaan alleen bij aankomst wilden de man waarvan de boot was 100.000 hebben. We zijn daar niet mee akkoord gegaan en degene die op het huis past voor mijn collega moest hem bellen. Uiteindelijk zijn we 50.000 overeengekomen en konden we eindelijk naar boven.

Het huis had hele grote kamers en verder heel veel grond. Het was namelijk niet volledig gemeubileerd, maar dat bleek later te komen omdat het een gasthuis was. We zijn in de avond gaan koken en hadden spullen gekocht om cocktails te maken! S'avonds hebben we ook nog voetbal gespeeld en daarna nog een bonfire op het strand. De volgende dag moesten we helaas alweer op tijd naar Cartagena om op tijd op het vliegveld te zijn. Maar het was zeker een prachtige plek om een paar dagen tot rust te komen voor een volgende keer.

In Cartagena zijn we nog wezen lunchen en een laatste ijsje. Daarna zijn we richting het vliegveld gegaan voor ons vliegtuig naar Bogotá. Het was een heerlijke vakantie, maar helaas door al het heen en weer gereis nogal vermoeiend. Als ik hier nog een keer kom, dan wil ik hier zeker meer tijd doorbrengen!

Dit was het weer voor nu. Vandaag is het 'festivo' in Colombia, omdat het de Dag van de Arbeid is, haha. Moet daar elke keer zo om lachen, want we krijgen dan dus gewoon vrij. Maar mij hoor je niet klagen! Kom maar door met alle vrije dagen, haha. Tot snel iedereen!!!

Elma

Het klinkt allemaal erg mooi!! Geniet ervan naast het werk ;-)
Lfs vanuit Arnhem

Jolanda

Mooie verhalen Dian, we genieten met je mee!

Omi

Wat een mooi verslag weer! Knuffel van je Omi

Caroline

Leuk om zo weer even mee te reizen.
Geniet ervan meis enne werk niet te hard 😜
Liefs van ons

H J Smid

jonge jonge wat een ervaringen.Geniet er maar van en het is fijn om mee te genieten.
tot een volgend verslag

Papa en mama

...Wat een mooie verhalen Dian! En wat heerlijk zoveel vrije feestdagen! Moeten we hier ook maar doen! Geniet ervan! 😘😘

Opa en oma Veraar

Het lijkt wel vakantie, zo'n mooi verhaal. We zijn blij dat het goed met je gaat, en datje daar toch heel veel leuke dingen kan doen. Groetjes, en pas op jezelf.